سایت شخصی علی یوسفی (عمران- معماری- تاریخ- طب سنتی- فراماسونری-شعر و ادبیات

قسمت اول فایلهای آموزشی که توسط اینجانب در دانشگاه علوم پزشکی تدریس شده است را از اینجا دانلود کنید فایلهای سته ضروریه متعاقبا ارسال خواهد شد.

تاریخچه و مقدمه طب                           دانلود

ارکان و اخلاط                                      دانلود

مزاج شناسی  قسمت اول                   دانلود

مزاج شناسی  قسمت دوم                  دانلود

مزاج شناسی  قسمت سوم                دانلود

اصول حفظ سلامتی قسمت اول            دانلود

اصول حفظ سلامتی قسمت دوم           دانلود

اصطلاحات تغذیه و تدابیر درمان              دانلود

تدابیر اطفال و پیران                             دانلود

 

 




تاریخ: چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

اگر وایتکس را سفید کننده ی ظرف و لباس و سطوح بدانیم، می شود ادعا کرد چیزی شبیه به وایتکس در نان هایمان وجود دارد که برای سفید کردن...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 خرداد 1394برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 26 ارديبهشت 1393برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

فایلهای سخنرانی  طب سنتی اینجانب در تاریخهای 92/11/30  و   92/12/14

در کوی دانشگاه تهران را از اینجا دانلود کنید.

فایل اول دانلود

فایل دوم دانلود




تاریخ: پنج شنبه 22 اسفند 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 18 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 11 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 9 بهمن 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

80درصد ایرانی ها کمبود این ویتامین را دارند

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 21 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 3 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 2 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی
کافی است به یک کافی‌شاپ سری بزنید و منوی آن را نگاه کنید، هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد، جای انواع نوشیدنی‌ها و شربت‌های ایرانی خالی است و این در حالی است که ما در ایران انواع و اقسام دمنوش‌هایی را داریم، اما فضایی وجود ندارد که آنها را برای مردم سرو کنیم و اصفهان این بار پیش قدم احیاء این سنت قدیمی شده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها در این هوای بسیار گرم که عطش آدمی دو چندان می‌شود، تنها چیزی که می‌تواند این عطش را بر طرف کند، یک خوردنی و نوشیدنی خنک، یخ و دلچسب همچون بستنی، فالوده و یا نه یک لیوان آب خنک و شربت است که بتواند ذائقه و طبع ایرانی را در این هوای تابستانی تامین کند.
 
از خیابان‌های شهر که گذر کنی، کافی شاپ‌های گوناگونی را با نام‌های مختلفی می‌بینی که سر در مغازه خود انواع نوشیدنی‌های خارجی و جدید خود را همراه عکس‌های جذاب تبلیغ کرده‌اند تا بتوانند چند دقیقه و یا چند ساعتی را پذیرای مشتریان باشد.
 
 
اما کافی است به یک کافی‌شاپ سری بزنید و منوی آن را نگاه کنید، هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ندارد، و این در حالی است که ما در ایران انواع و اقسام دمنوش‌ها را داریم اما هیچ فضایی وجود ندارد که آنها را برای مردم سرو کنیم.
 
شاید به همین دلیل فرهنگ غذایی ما نیز تغییر کرده است به نحوی که بیگانگان به عنوان مثال شربت سکنجبین را از ما گرفته‌ و به جای آن نوشابه به خوردمان می‌دهند و یا شربت‌های آرامش دهنده را گرفته و قرص‌های روان گردان تحویلمان داده‌اند.
 
جای بسی تامل دارد که برخی از اماکن سنتی در گوشه، گوشه این کشور این قابلیت را دارند که به جای اینکه مردم در آنجا به اسم چایخانه قلیان کشیده و غذایی بخورند، بتوانند پذیرایی متفاوتی با انواع شربت‌ها و دمنوش‌ها باشند.
 
هر چند اکنون شربت‌خانه وسیع و جالب توجه که بتواند جای بسیاری از چایخانه‌های سنتی و جای کافی‌شاپ‌های امروزی را بگیرد در اصفهان نداریم و اثری هم از شربت‌خانه‌های گذشته نیست اما در گذشته نخستین بار سابقه وجود چنین مکانی برای سرو انواع شربت در ایران به زمان صفویه بر‌می‌گردد.
 
در دوره صفویه یک فضایی مانند عطاری وجود داشت که انواع و اقسام دمنوش‌ها و شربت‌ها به مراجعه کنندگان داده می‌شد که منحصرا برای ایرانیان بود.
 
اما با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون باید گفت یکی از سنت‌های بسیار کاربردی و دلچسب که بسیار کمرنگ و رنگ فراموشی به خود گرفته است همین شربت‌خانه‌ها باشد که اگر احیاء شود می‌توان فرهنگسازی استفاده از مواد خوراکی ایرانی را دوباره جان ببخشد.
 
 
شهر تاریخی و سنتی کاشان با توجه به پتانسیل‌های موجود و نیز شهرت جهانی پایتخت گل و گلاب و شرایط اقلیمی خاص و کویریش و نیز آمادگی بخش خصوصی در تغییر بناهای شاخص ثبتی و تاریخی خود به مراکزی جهت عرضه شربت خانه‌های سنتی در آینده نزدیک می‌تواند به عنوان پایتخت شربت خانه‌های سنتی ایران معرفی شود.
 
تولید با ظرفیت 1500 هکتار سطح زیرکشت گل محمدی و تولید سالانه 166 میلیون لیتر گلاب و 30 میلیون لیتر انواع عرقیجات گیاهی یکی از قابلیت‌هایی است که می‌تواند با وجود خانه‌های قدیمی و زیبا مفرح‌ترین لحظات را برای مسافران و گردشگران رقم زده و شربتی را گوارای وجود رهگذران کند.
 
فرهنگ استفاده شربت از عرقیجات گیاهی و عرضه آن در سفره خانه‌های سنتی به دلیل خواص منحصر بفرد دارویی که دارند موجب جلوگیری از مصرف نوشابه‌های صنعتی و موارد مشابه آن می‌شود و این در حالی است که درحال حاضر 80 نوع عرقیات گیاهی که قابلیت تبدیل شدن به شربت را دارند در کاشان وجود دارد.
 
بنا به گفته مسئولان امر، تاکنون 225 گونه گیاهان دارویی و معطر در دو اقلیم آب و هوایی گرم و خشک، سرد و کوهستانی کاشان شناسایی شده است. این امر عامل اصلی ایجاد کارگاه‌های گلابگیری و عرقیات سنتی از زمان‌های بسیار دور تاکنون در این منطقه بوده به طوری که شهرستان کاشان نه تنها در ایران بلکه شهرت جهانی در تولید و فرآوری گل وگیاهان دارویی دارد.
 
تغییر نوع مصرف کشورهای پیشرفته به ویژه کشورهای اروپایی از مصارف شیمیایی به فرآورده‌های گل و گیاهان دارویی بعد از شناخت و تحقیق در اثرات زیانبار محصولات آرایشی بهداشتی و دارویی شیمیایی در دراز مدت، رونق بازار مصرف جهانی این محصولات را فراهم کرده است.
 
با توجه به فعالیت پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان در راستای توسعه صنعت گلابگیری و عرقیات دارویی گیاهان و ارائه محصولات گل گیاهان و عرقیات دارویی به نحوه مطلوب و مورد پسند بازارهای بین‌المللی این شهرستان به بزرگترین مرکز تحقیق و صادرات گل و گیاهان و عرقیات دارویی جهان تبدیل شود.
 
وجود چنین قابلیت در کاشان سبب شده است که برای نخستین بار در کشور شربت‌خانه‌های سنتی به مجموعه اقامتی، پذیرایی و سنتی کاشان اضافه شود. فضاهای سنتی خانه‌های تاریخی احسان، منوچهری، عباسی، خانه ایرانی و گنجینه گل و گلاب کاشان از جمله پنج شربت‌خانه سنتی کاشان است.
 
گفتنی است،برای نخستین بار در استان اصفهان با پیشنهاد معاونت عمرانی استانداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان و همکاری فرمانداری ویژه کاشان سرمایه گذاران بخش خصوصی و بهره‌برداران اقامتگاه‌های سنتی کاشان با الحاق بخشی از ساختمان خود و اخذ مجوزهای لازم براساس دستورالعمل‌های مربوطه اقدام به راه‌اندازی شربت‌خانه‌های سنتی در این شهرستان کردند که این اقدام در جهت فرهنگ‌سازی مصرف شربت‌های سالم و دارویی گیاهی به جای قلیان و مشروبات صنعتی و الگو واقع شدن در دیگر شهرهای کشور بسیار موثر است.



تاریخ: 11 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

ماءالجبن(آب پنیر):
ابتدا یک کیلو شیر را کامل بجوشانید و سپس نصف استکان سرکه ( مایه پنیر ارجحیت دارد) به آن بیافزایید و به مدت یک ساعت بگذارید تا کاملا ببرد.سپس آنرا در صافی پارچه ای بریزید تا به آهستگی آب پنیر(ماءالجبن) جدا شود. پنیر بدست آمده جداگانه قابل مصرف است و حدود سه لیوان ماءالجبن نیز حاصل خواهد شد .
ماءالجبن در درمان دیابت کمک کننده بوده،باعث کاهش حرارت در افراد گرم مزاج و اصلاح کبد ، جوش و بعضی مشکلات دیگر می شود ، علاوه بر اینکه ماده ای مغذی نیز می باشد.

ماءالشعیر طبی:
۵۰ گرم جوی پوست کنده سالم (نه پرک و نه نیمکوب) را با چهار لیوان آب (یک لیتر)، با حرارت ملایم، آهسته بجوشانید تا وقتی که جوها به حالت شکفته و کاملاً پخته برسند. پس از آن، تا این ترکیب سرد نشده، آن را صاف کنید و در جای خنک قرار دهید تا سرد شود. از این چهار لیوان جدود سه لیوان جو به دست می آید که حداکثر دو روز در یخچال قابل نگهداری است. نوشیدن این مایع بهتر از هر نوشیدنی دیگری می تواند در برابر استرس گرمایی و تشنگی و تحلیل رطوبات، فرد را محافظت کند. البته کسانی که معده سرد داشته باشند بهتر است در هر لیوان آن یک قاشق مرباخوری عسل حل کنند و سپس آن را بنوشند. ماء الشعیر طبی نباید غلیظ و ژله ای شود و الا تأثیر آن معکوس خواهد شد. اگر جو کاملاً مرغوب و مناسب باشد رنگ ماءالشعیر به سرخملایم(پوست پیازی) مایل می شود. هنگام مصرفِ عادی، ماء الشعیرِ به دست آمده باید تکان داده شود تا دُردی و بخش رقیق آن با هم مخلوط شوند تا فرد از غذائیت ماء الشعیر نیز منتفع شود.مصرف این فرآورده خانگی به فرد (به خصوص فردی که مزاج گرم و خشک دارد) کمک می کند تا از خشکی پوست، زردی رنگ پوست بدن، گودافتادگی چشم ها، یبوست، غلظت خون، تحریک پذیری عصبی، آزردگی های کلیوی احتمالی دور بماند.

 




تاریخ: سه شنبه 7 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

درمان : هر شب یک قاشق چای خوری اسفند همراه یک استکان آب میل کنید . 40 الی 120 شب

4 واحد روغن زیتون + 2 واحد عسل + 1 واحد سرکه , با هم مخلوط کرده و هر شب قبل از خوردن اسفند 3 قاشق غذاخوری میل شود. 40 روز - روغن سیاه دانه را روزی 3 مرتبه به موضع بمالید و بگذارید جذب شود . 120 روز - شیر جوشیده ولرم یک لیوان , عسل یک قاشق مربا خوری , آب زعفران یک یک قاشق غذاخوری , پودر سنجد یک قاشق مرباخوری , پودر 4 مغز یک قاشق مرباخوری , بارهنگ یک قاشق مرباخوری , عرق زنیان دو قاشق غذاخوری با هم مخلوط کرده هر روز صبح به جای صبحانه میل کنید.40 روز - بعد از ظهرها به جای چای عادی از دم کرده زنجبیل و آویشن و استقدوس استفاده کنید.در خوردن این چای ها زیاده روی نکنید.120 روز -  از عطر گل محمدی در روز 3 با استفاده کنید و بعد از استحمام به بدنتان مشک بمالید.دائما این کار را انجام دهید . روزانه از خرما , مویز , انجیر , زیتون , ارده شیره , شیره خرما , عسل به میزان مورد علاقه تان مصرف کنید. از گوشت بره , کبک , شتر در وعده های غذایی خود استفاده کنید .  یک قاشق غذا خوری با عسل با یک استکان جوشانده گل بنفشه مخلوط کنید ، نیم ساعت قبل از غذا میل نمایید -  ضماد زیر را تهیه کرده و شب ها روی محل درد ببندید :

سورنجان , گل ختمی , بذر قطونا , آرد جو , مرزنجوش , خرما و کشمش داروها را مساوی گرفته و پودر کنید و با کمی روغن گل سرخ و زرده تخم مرغ خمیر کرده و هر شب روی پارچه تمیز ریخته و داغ کنید و روی زانو ببندید و تا اذان صبح باز نکنید اگر قوی تر می خواهید کمی زعفران و افیون به دارو اضافه کنید اگر زانو ورم دارد یک روز در میان یک تکه نمد را داغ کنید  و روی زانو یک پارچه نخی نازک بگذارید و نمد را ناگهان روی زانو بگذارید و محکم روی زانو فشار داده حداقل مدت 30 دقیقه نگه دارید بطوریکه بیمار از سوزش آن ناراحت شود ولی انقدر نباشد که پوست را بسوزاند چند بار که یک روز در میان این کار انجام شود ترشخات نرم کننده درون مفصل سر مفاصل را می پوشاند و قسمتهایی که باز شده و مواد درون مفصل سر مفاصل را می پوشاند و قسمت هایی که باز شده و مواد درون مفصل از ان خارج می شود بسته شده و ورم از بین رفته و به تدریج به حالت طبیعی باز خواهد گشت .

پرهیزات (بسیار بسیار مهم ) : ترشی و مشتقات سرکه , ماست , میوه ترش , دوغ , ماهی , گوشت گاوه و بز , فست فود , هندوانه , چیزهای سرد و تر

ابتدا روی هر پا 5 تا 7 عدد زالوی درشت در محوطه بین قوزک خارجی پا تا انگشت سوم بیاندازید 20 روز بعد 7 عدد زالو اطراف و پشت هر زانو بیاندازید و 20 روز دیگر 7 عدد زالو بین انگشت سوم و انگشت کوچک انداخته شود . و 20 روز بعد 7 عدد زالو اطرف کشکک و پشت هر زانو قرار داده شود . و هر روز با روغن روبه روی آفتاب یا در کنار بخاری پاها را ماساژ دهید  




تاریخ: دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

Wart ASA animated.gif

زگیل یک برجستگی پوستی از نوع شاخی است که عامل آن از نظر طب سنتی بیشتر از غلبه بلغم یا سودا است،اما در طب کلاسیک علت بروز زگیل ناشی از وجود ویروس هایی از خانواده پاپیلوما است که با اندازه‌های متفاوت دیده می‌شود. در درمان آن میتوان یک یا چند روش از روشهای زیر را انجام داد:
1- استفاده از شیره انجیر که از انتهای برگ آن در موقع قطع آن از شاخه بدست می آید. دو نوبت در روز از آن شیره فقط در محل زگیل مالیده شود.

2- لیمو ترش را سوراخ نموده و در سرکه بگذارید تا زمانیکه سرکه به خوبی به خورد لیمو رود سپس هر روزی یک قاچ از لیمو آغشته به سرکه را بر روی ضایعه بمالید.

3- سیاهدانه + سركه كوبیده روی آن می گذاریم

4- دم كرده سیاهدانه(یک قاشق چایخوری) روزی یک استکان

5-ابتدا زگيل بايد توسط يک سمباده  به آرامي ماليده شود و بعد يک پوست تازه کنده شده  موز بر روي آن قرار داده شود و به مدت يک شب باقي بماند.




تاریخ: شنبه 30 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

قصد دارم تا به طور مرتب درمان بیماریهای فراگیر را به شیوه طب سنتی بیان کنم،لذا چنانچه به بیماری یا مشکل خاصی مبتلا هستید در قسمت نظرات اعلام کنید تا درمان آن را بیان کنم. برای دسترسی بهتر میتوانید در قسمت موضوعات وبلاگ در سمت چپ همین صفحه روی گزینه طب سنتی کلیک کنید.

ضمنا تا چند روز آینده جهت تهیه برخی فراورده های سنتی سالم و طبیعی و اصل مانند شیره انگور،عسل،روغن حیوانی اطلاع رسانی خواهم کرد.موفق باشید.




تاریخ: شنبه 30 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

چهارمین نشانه سکته نیز مشخص شد: زبان
 
هیچ گاه این سه حرف را فراموش نکنید: لحد
 
گاهی حمله منجر به فوت افراد نمی شود اما آنها...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 26 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 3 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

شايد بتوان گفت كه مزاج شناسي مهمترين بخش در فهم طب سنتي ايران و هم چنين طب اسلامي است. براي اينكه با اهميت اين موضوع بيشتر آشنا شويد لطفا به ادامه مطلب بروید:



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

بوته چای جزو معدود گياهانی است که به دليل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبيعت هيچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع اين گياه نياز به سمپاشی ندارند و هيچ چرنده، پرنده، حشره و ... به آن نزديک نمی شود. اگر در بين علوفه چهارپايان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حيوان به محض جويدن آنها را از دهانش بيرون می ريزد!...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

شناسايي مزاج و پرداختن به آن در طول زندگي يكي از مهم ترين و كاربردي ترين شيوه ها براي حفظ سلامت، تندرستي و نشاط عمومي بدن است. شناسايي ويژگي ها و خصوصيات بدني و پرداختن به آن ها نقش بزرگي در عملكرد صحيح و مناسب اندام ها و اعضاي دروني بدن دارد. مصرف مواد غذايي مناسب و همسو با مزاج و طبع افراد كمك مي كند تا ما در زندگي كمتر با اختلال ها، بيماري ها و تنش هاي جسمي و روحي روبه رو شويم. با مطالعه اين مطلب و بررسي چارت هايي كه در اين شماره و شماره هاي بعدي در همين صفحات منتشر خواهد شد، مي توانيد تا حدود زيادي با نوع مزاج و طبع خود آشنا شويد. اگرچه براي شناسايي دقيق تر و مطمئن تر مزاج و طبع بدن توصيه مي كنيم با يك متخصص طب سنتي در اين زمينه مشورت كنيد...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

هر فصل از سال، دارای ویژگی هایی می باشد که با آگاهی از خصوصیات آنها، می توان از فرصت های آن حداکثر استفاده را برد و با شناخت تهدیدها و انجام اقدامات مناسب پیشگیرانه و رعایت توصیه های بهداشتی، از بیماریها و مشکلات احتمالی آن، ایمن باشیم.
با فرا رسیدن فصل سرما با توجه به این که:



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

در سن پیری مزاج، سرد و خشک می شود لذا تدابیر بکار گرفته شده باید بدن پیران را به سمت گرم وتر متمایل نماید که اهم تدابیر مربوط به مشایخ در ادامه ذکر شده است:



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی


ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

برخي خوشبوکننده‌هاي دهان که تازه وارد بازار شده‌اند، اعتيادآور از آب درآمده‌اند!

زماني که قرص‌هاي شکيل اکستازي با انواع و اقسام رنگ‌ها و طرح‌هاي زيبا و دلفريب به مهماني‌هاي جوانان راه يافت، کمتر کسي مي‌دانست اين قرص‌ها با جسم و روان جوانان چه مي‌کند...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

گزارش لحظه به لحظه بعد از خوردن یک نوشابه !!



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 15 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

تا ۱۰ سال دیگر 'هر خانواده ایرانی یک مبتلا به ام‌اس خواهد داشت'
امیررضا عظیمی، دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی ام اس که در تهران در حال برگزاری است،
گفت: "طی ۱۰ سال آینده در هر خانواده ایرانی یک نفر به بیماری ام‌اس مبتلا خواهد شد.
آقای عظیمی گفت که شهرهای تهران و اصفهان بیشترین شیوع ابتلا به این بیماری را دارند.
به گفته این متخصص، کمبود ویتامین دی می‌تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد
و یکی از راه‌های پیشگیری از آن، جبران کمبود این ویتامین است.
آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به این بیماری در ایران منتشر نشده است،
اما بر اساس آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، بیش از ۴۰ هزار نفر در ایران به بیماری ام‌اس مبتلا هستند.
این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع) است
و در اثر تخریب غلاف میلین ایجاد می شود.
میلین غلافی است که فیبرهای عصبی را احاطه می کند و در انتقال سریع امواج عصبی نقش دارد.
در حالت طبیعی با وجود این غلاف امواج عصبی به سرعت منتقل می شود
و این امر موجب توانایی بدن در ایجاد حرکات هماهنگ و موزون است.
در بیماری ام اس این غلاف عصبی به تدریج تخریب می شود و بدین ترتیب امواج عصبی از مغز به خوبی منتقل نمی شود.
یکی از عوامل ویتامین دی نور مستقیم آفتاب است که متاسفانه با گسترش رواج کرم های ضد آفتاب انسانها خود را از دریافت هر چه بیشتر این ویتامین محروم میکنند. ضمن اینکه تغذیه غلط ایرانیها عامل اصلی تمام بیماریهاست و به قول معروف از ماست که بر ماست.




تاریخ: سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

یکی از معضلات عصر الکترونیک و به تبع ان زندگیهای الکترونیکی صدمات و لطمات ناشی از امواج تکنولوژیهای این عصر برای کاربران می باشد.
تجهیزات صوتی و تصویری ، موبایل ، کامپیوتر و ......
یک دانشمند غیر مسلمان (از اروپا) تحقیقاتی را مبتنی بر یافتن راهکاری برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به بدن آسیب می رساند،  انجام داده است.

جناب آقای غفوریان با استناد به یافته های این دانشمند مطلب جالب و ارزشمندی را تهیه و تنظیم نموده اند که روئیت این مطلب قطعا برای عزیزان خالی از لطف نمی باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

فرستادن به ایمیل

خلطی که امروزه مردم بر اثر غلبه آن خلط دچار انواع بیماری ها (از جمله بیمارهای عصبی همچون افسردگی و وسواس، بیماری های پوستی، واریس و ...) می شوند، سودا می باشد.

جهت درمان غلبه سودا از طرف پزشک برای بیمار منع سودازاها تجویز و توصیه می شود و بیمار باید از هر چیزی که باعث تولید سودا برای او می گردد، دوری کند؛ اعم از خوردن مواد سودازا و یا انجام کارها و شرایطی که برای بیمار باعث افزایش سودا می گردد که در ذیل تشریح شده اند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

فرستادن به ایمیل

امروزه کمتر صورتی با پوستی صاف و زیبا، بدون چروک و سرشار از شادابی و نشاط وجود دارد، اکثر مردم به ویژه خانم ها داشتن چنین صورتی را یکی از آرزوهای خود می داند و برای دستیابی به آن حاضرند هزینه های بسیاری نمایند و کرم ها و داروهای شیمیایی زیادی را مصرف کنند یا بعضاً با انجام جراحی به خواسته خود دست یابند، ولی جز تلف نمودن پول و مهم تر از آن سلامتی خود، چیزی عایدشان نمی شود.

برخی از خانم ها نیز لک و پیس، کک و مک، سیاهی دور چشم و یا چروک صورت خود را در پشت ماسکی حاصل از آرایش های غلیظ پنهان می کنند تا چهره واقعی آنها نمایان نشود و با این کار نیز غیر از هزینه های مالی که می کنند، زمان های زیادی را صرف انجام آرایش خود می کنند و ضمن از دست دادن عمر گرانبها، سلامتی خود را نیز بیش از پیش از دست می دهند و دچار پیری زودرس پوست می شوند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

فرستادن به ایمیل نگاهی متفاوت به سم فلوراید
نام فلوراید را حتما شنیده اید اما از کاربرد این ماده چه اطلاعاتی دارید؟ آیا این ماده برای انسان مضر است؟ دلیل استفاده وسیع این ماده از سوی دولت آمریکا چیست؟ در اثر این ماده مردم آمریکا به چه بیماری هایی دچار شده اند؟
افزودن مشتقات سمی فلورايد مانند سديم فلورايد و سديم سيليکا فلورايد به آب آشامیدنی مردم آمریکا از سال 1945 شروع شده و با این که در سال های اخیر اقداماتی برای کاهش آن انجام شده اما هنوز هم ادامه دارد. موضوع اضافه شدن فلوراید به آب آشامیدنی و محصولاتی همچون خمیر دندان و برخی خوراکی ها در آمریکا به سال های پس از جنگ جهانی دوم بر می گردد که تا کنون ادامه داشته و یکی از پرونده های جالب توجه در شناختن نحوه نگاه استثماری نظام سرمایه داری و سود محور حاکم بر آمریکا به نوع "انسان" است. و باز رد پای سرمایه داری



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

فرستادن به ایمیل

در طب سنتی برای اطفال از بدو تولد تدابیر خاصی ارائه شده است که به تغذیه و بهداشت اطفال اشاره دارد که در ذیل 29 مورد در این زمینه بیان شده است:

1- برای این که بچه ها هنگام تولد زردی نداشته باشند باید مادر در دوران بارداری از غذاهای خیلی گرم استفاده نکند (البته خیلی هم خنک نخورد) و بعد از تولد نوزاد نیز اگر علائم آغازین زردی در نوزاد بوجود آمد، باید پشت گوش نوزاد را حجامت کرد.
2- در بدو تولد توصیه شده است مقداری نمک به تمام بدن نوزاد بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با آب نمک رقیق شستشو بدهید و سپس با آب ولرم او را بشویید...



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

خواهش میکنم توجه کنید
و عادت بد نوشیدنی سرد خوردن همراه با خوراک را تغییر دهید
...



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

اقدامات پيشگيرانه و درمانی دستگاه گوارشی:
1- مصرف نمك قبل و بعد از غذا 2- مسواک 3- مصرف سركه با غذا 4- خوردن غذا با دست 5- شستشوي دستها قبل و بعداز غذا 6- راه رفتن بعد از غذاي شب 7- آب نخوردن مابين غذا 8- آرام نوشيدن آب 9- در شب نشسته آب خوردن 10- استراحت بعد از غذاي روز 11- مصرف سياهدانه و پياز و سيب (ناشتا) 12-مصرف عسل، مرغ، خرما، انار، زيتون، خرفه، و شيرگاو و پرهيز از مصرف گوشت گاو




تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی

 

خواص: سکنجبین برای رفع انسداد عروق کبد، معده و طحال و تب های سرد و تسکین عطش کاذب مفید بوده و مدر نیز می باشد... ادامه مطلب را کلیک کنید

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 11 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 174
بازدید ماه : 174
بازدید کل : 2886
تعداد مطالب : 168
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت شخصی دکتر علی یوسفی (عمران- معماری- تاریخ- طب سنتی- فراماسونری- شعر و ادبیات